Tehetséggondozás

 
Egyéni részképességek fejlesztése
 
A mai gyerekekre hatalmas információdömping zúdul. Ezért nagyon tájokozottak, sokkal közülük kiemelkedően intelligensek, bizonyos területeken különlegesen tehetségesek. Ugyanakkor egyre nagyobb számban találkozunk a figyelem-, vagy más részképességek zavaraival is – akár egy-egy tehetséges terület megléte mellett is. Ezért a kor követelményeihez illeszkedve kiemelt figyelmet fordítunk a gyermekek képességinek differenciált fejlesztésére.
 
A képességfejlesztés a gyermekek megfigyelésére épül, amit a szabadjáték során végeznek pedagógusaink. Az erre épülő tudatos fejlesztés egyik alap pillére a mozgásfejlesztés, melynek során fejlődik gyermekek általános mozgásügyessége, a kézügyességet igénylő feladatok kivitelezésének alapjául szolgáló finommotorikája, hatunk az emberi agyban a beszéd (későbbiekben az olvasás, írás) működéséért felelős területekre is, elősegítjük a stabil jobb-, vagy baloldali dominancia kialakítását és megerősítését is.
 
Alapozó terápia
 
Az alapozó terápiát biztosítunk - okleveles terapeuta bevonásával - heti három alkalommal azon gyermekek számára, akiknél a fejlesztőpedagógus ennek szükségét látja. A terápiáról itt olvashat részletesebben: www.alapozoterapiak.hu
 
Tehetséggondozás 
 
Tehetséggondozás számunkra azt jelenti, hogy a gyerekek képességeire és érdeklődésére építve elérhetővé teszünk változatos eszközöket és technikákat. Napi szinten használjuk a matematika és a művészetek eszközeit. A gyerekek egyedi képességeinek kibontakoztatása érdekében változatos kézműves technikákat, néptáncot, valamint zene-ovit tartunk a napirend részeként. 4,5 éves kortól lehetőség nyílik sakkoktatáson való részvételre is.
 
Sakkpalota
 
2014 tavaszától részt veszünk a Polgár Judit Sakkpalota program óvodás korosztályon való tesztelésén. Ez egy egyedülálló új módszertani program, komplexitásával nagyon jól illeszkedik óvodánk iskola előkészítő programjához. A Sakkpalota a sakk alapszabályait és eszközrendszerét használva készíti fel a gyerekeket a tanulási folyamathoz szükséges gondolkodásra.
 

replika ra